pals

shout here :)


ShoutMix chat widget

Sunday, June 26, 2011

islam dipermainkan ?

haa, entry kali nie, aku nak cerita sikit lah pasal penghinaan terhadap islam yang semakin menjadijadi dalam dunia nie. haa, korang mesti ada baca/dengar/tengok caracara orang dalam dunia nie mneghina islam. kan? kan?

kenapa lah dorang nak hina islam? kenapa lah dorang cipta bendabenda yang perlu mewujudkan unsur penghinaan terhadap islam? kenapa dorang tak wujudkan unsurunsur kristian ke? buddha ke? hindu ke? banyak lagi agama yang lain yang boleh dorang masukkan dalam bendabenda yang dorang cerita. haa, kan? kan?

then, kenapa tak ada siapa pun yang bertindak bila islam dihina? kenapa just tengok je? okay, seriously, banyak persoalan kot. haih, aku pelik lah. haa, kenapa, kenapa dan kenapa? latest one, lepas baca blog nie, memang nampak sangat lah dorang nak hina islam. haa, contoh pintupintu yang dorang wujudkan dalam game toh, haa, asal tak guna pintu yang alaala pintu kat white house toh ke? haa, kan? kenapa nak guna yang seiras dengan pintupintu yang ada dalam pembangunan islam? okya, memang boleh diterima if that is just coincedence, tapi, almost game yang dorang cerita toh, ada kaitan dengan islam kot. haa, takkan banyak sangat kan? entahentah ada lagi.

soal pemakaian pun aku rasa ada kot yang menghina islam. aku bukan nak mengutuk atau mengata lah, tapi, ce korang tengok, almost teens kat malaysia yang bertudung (female), pakai tudung just ikut fesyen. haa, tak kisah lah nak melilit kot mana pun, tapi, 'benda' dorang tetap nampak kot, still pakai baju ketat-metat, haa, apa kejadahnya toh?

okayy, malas nak type panjangpanjang, aku pun bukan betul sangat pun, haa, dah la tak bertudung kan? haa, tapi, aku just pelik jelah, maybe aku pun tergolong dalam golongan yang menghina islam, without our realization, kan? kan? haa, fikirfikir dan selamat beramal, *ewah, macam aku nie bagus sangat je* haha =,=

peningkatan penghinaan terhadap islam, just watch this images >>

dalam toilet

ada ke patut? Quran toh ! 

also in toilet
*sources : google*
sampai bila lah kan? islam jadi mangsa penghinaan dunia?




No comments:

Post a Comment