pals

shout here :)


ShoutMix chat widget

Friday, June 24, 2011

alcohol ?

haa, tengok tajuk, ALCOHOL babe! astaghfirullah! haha okayy, aku bukan nak cerita pasal aku amek benda alah nie, ishhh! aku tahu lah! DOSA doe! haiyakk!


sources : uncle google :)


haa, ini macam, tadi, waktu dalam kelas chemist, kitorang belajar pasal alcohol, actually, teacher just explain pasal chemical formmula and so on lahh, *i can't deny, that all things make me feel, erghh! boring! (itonasi gedikk) haha* then, suddenly, ada sorang budak nie, dia tanya,

" teacher, macam mana orang yang minum alcohol boleh mabuk eyh?"
teacher pun macam surprise lah, maybe dia kata dalam hati *apa kejadahnya budak nie tanya aku soalan macam nie, haihh, dah lah baru masuk introduction, haih, nasibb, dah aku cikgu, jawab jelah* hee aku tak tahu lah, betul ke tak, aku pakai type je, hey! suka hati aku lah, aku punya cerita, haa, kao, duduk diamdiam, baca. haa :D CONTINUE..

teacher toh pun dengan muka pelik, menjawab,

" mabuk? okayy, sebenarnya, alcohol nie sejenis minuman untuk memanaskan badan. biasanya minuman nie ada kat foreign sahaja, yelah, kat sana ada winter season, haa, malysia ada? malaysia tak ada salji kan? haa and .... "
seterusnya aku malas dah nak cerita. haha tapi, antara maklumat yang aku dapat, kaum cina minum untuk kesihatan tahu? haa, tapi amek ikut dos lah, dah macam amek ubat kan? yang menjadikan alcohol toh minuman yang addicted to teens, adalah disebabkan, sikap inigin mencuba / untuk sukasuka. haa

some more, our mental become unbalance.  haa, okayy nie cukup lawak, sebab, bila orang yang dah mabuk, otak dorang jadi lambat interpret with surrounding. haa, agakagak, kalau someone tengah mabuk, then, ada bencana depan dia, haa, memang dia akan respond dengan lambat. hahah

tapi, sebenarnya, kandungan dalam alcohol ialah ethanol, haa, ethanol nie sejenis alcohol yang diguna pakai dalam pelbagai barang kosmetik, pencuci muka, perfume, and all lah. haa sesiapa yang suka makan tapai, haa, dalam toh pun ada alcohol tahu? tapi, dalam kuantiti yang sikit lah, haa actually, banyak lagi, tapi, malas lah nak cerita lagi, hee

 okayy, enough kot? :) dhaa. :)

sikit info pasal entry kali nie. :) sila click di link ini, okayy? sekian terima kasih! *ewahh, gedik je aku!* hahah

2 comments:

  1. dalam semua makanan dan minumam kite ada alkohol. termasuk nasi lauk kari yg kite mkn tu.cume yg gua tau alkohol tu dgn jumlah yg sedikit dan dibenarkan dlm islam :) tak caya tanya cikgu aimanina.atau rujuk web halal.

    ReplyDelete
  2. hahah haa betul, betul! correct to moundor. :)

    ReplyDelete