pals

shout here :)


ShoutMix chat widget

Sunday, June 19, 2011

sebenarnya ....

okayy, aku tak tahu kenapa? sebenarnya, apa yang aku nak dalam hidup? kadangkadang, aku suka sangat life macam nie, tapi, kadangkadang, aku rasa kosong. sebenarnya, aku nak kejar apa? kadangkadang, bila aku dah yakin dengan apa yang aku kejar, sampai satu detik, bila aku dah penat kejar, aku rasa benda toh tak mendatangkan apaapa makna, kadangkadang aku malas nak kejar apa yang aku rasa perlu, tapi, aku rasa teramat rugi, entahlah, aku buntu.

sekarang jam dah pukul 1.00 pagi, should, as a student, spm candidates pulak, aku kena berusaha nak menggapai citacita aku, tapi, aku masih khayal dengan dunia aku. aku sebenarnya hidup dalam dunia apa? mampu ke dunia nie memajukan hidup aku?

TIDAK! ye, tidak sama sekali, kenapa aku masih dibelenggu dalam dunia nie? mampu ke aku terus hidup dalam dunia yang macam nie? boleh ke aku capai kenikmatan hidup yang aku nak selama nie? sebenarnya, aku dahagakan sesuatu, tapi, aku tak tahu. aku cemburu, tapi dengan apa? aku tak tahu. banyak persoalan akan masuk dalam kepala aku, bila aku betulbetul nakkan ketenangan. sebenarnya, aku nakkan seseorang. dekat sentiasa dengan aku, tapi, siapa?

bila aku tengok orang lain seronok dengan kehidupan masingmasing, aku tertanyatanya, boleh ke aku dapat keseronokan macam yang dorang semua dapat? sebenarnya, kesedihan apa yang sentiasa ada dengan aku? kadangkadang, aku rasa terlalu lemah, memikirkan kesedihan yang ada dalam fikiran aku, kadangkadang, aku rasa seronok hidup dalam kesedihan, memikirkan, kebahagiaan dan keseronokan akan menggantikan segala kesedihan yang menyelubungi diri pada saat ini, entahlah.

hati aku dah penat untuk menangis, hati aku dah tak mampu lagi menyerap segala air mata yang keluar. aku penat, aku mengalami tekanan yang terlalu dalam, sebenarnya, apa yang aku fikirkan?

No comments:

Post a Comment