pals

shout here :)


ShoutMix chat widget

Wednesday, March 30, 2011

cuba banggakan :)

haa, nie nak cerita nie, tadi kan, haa, sekolah aku ada melancarkan satu program yang melibatkan masa depan, khas untuk batch form 5 this year, ayat tak nak kalah ouh aku nie, haha okay, okay, ignore it okayy? I would like to tell you about the content of this lecture. ceramah kerjaya nie disampaikan oleh encik naufal but dia lebih suka if student call him cikgu naufal. ceramah nie start dari pukul 9 kot, kalau tak silap la. 

bagi aku, ceramah nie superb! haha nak tahu kenapa? ceramah nie memang cukup, cukup dan cukup memberi aku semangat! haha it’s sound funny rite? biarlah! haha aku rasa macam nak belajar terus je, tak nak keluarkeluar rumah dah, tapi, tapi dan tapi kan, aku rasa macam malas  haha bukan apa, standard lah toh, selagi tak kena, takkan menyesal lah! haa macam mana lah aku nak ubah nie? somebody! help me! i wanna change! attitude kita melambangkan result and kerjaya kita. 

ceramah nie starting dengan slide show from his lecture yang lepas, campurcampur bahasa aku nie, tak kesah kan? haa :)) memang tersangat menarik lah! haa, beliau ada tunjuk satu video yang berkaitan dengan ceramah dia tadi, aku tengok dia, menangis nangis dia, kesian, aku ingat budak dalam video toh kata “saya nak banggakan mak ayah saya, saya anak sulung, saya ada adikadik, saya nak banggakan adikadik saya, saya boleh!” aku rasa macam, hmm, entahlah, tapi, aku terfikir, kenapa aku tak boleh jadi macam dia? Kenapa? aku teringin nak banggakan mama and ayah aku jugak, macam aku banggkan mama and ayah sebelum nie, hmm, boleh ke eyh? soalan kepada diri sendiri =,=
cikgu naufal bagitahu, budak yang bersemangat nak banggakan mak ayah dia toh, dah pun berjaya, dia dapat 11A, hebatkan? hmm, nak jugak macam toh. lagilagi, ada slot yang cukupcukup menyayat hati. haa, nak tahu? okayy, semestinya lah berkaitan dengan parents, sedih sangat! :’(

okay, cikgu naufal ada tanya kat kitorang semua tadi, apa yang parents kita rasa kalau kita dapat result yang bagus? and what if vice? memang, memang and memang cukup buat aku sedih! betul kata beliau, dari kecik kita menyusahkan perants kita, sampai bila lagi kita nak menyusahkan diorang? sumpah! cukup buat aku menangis! huhu :’(  tak nak ke kita banggakan diorang? dah lah dia susah untuk kita, then, kita pulak, tak buat apaapa untuk buat diorang puas dengan apa yang diorang usahakan untuk kita, and kita pulak selalu, selalu dan selalu menyakitkan hati diorang. tak terfikir ke kita tentang kesusahan diorang, ada yang sanggup tak tidur, semata nak elakkan nyamuk gigit kita waktu kita kecik dulu? terfikirfikir aku! 


memang beruntung untuk korang, yang ada parents sambut kat rumah, kalaupun parents korang tak sambut, at least, masa parents korang aka nada jugak untuk korang? hmm, macam aku? huhu ya allah! sumpah aku rindu! :’( 

hey! korangkorang! jangan rasa sedih tahu? kalau parents korang tak sambut korang kat rumah, haa, sebab ada orang yang langsung tak ada parents, yang memang sorangsorang. haa ingat! bersyukur tahu? :’) tak semua orang bertuah macam korang.
haa, nak tahu tak? apa yang paling aku rindu? haha korang mesti pelik, kalau tak pelik, sudah! haha aku rindu sangatsangat bila diorang marah aku, okayy, tipulah kalau aku kata, aku tak sakit hati bila kena marah, but, bila kena marah toh lah kita boleh tengok, betapa kuat kasih sayang parents kita kat kita, haa, tapi, budakbudak sekarang, hmm, entahlah, bila kena marah, mesti nak buat keja bodoh, huhu macam aku dulu lah, masa kena face masalah sebenar! haha :’) dulu, sampai gaduhgaduh aku dengan mama, sebab dia tegur aku, tapi, bila dia tak tegur aku, bila dia tak ada kat sisi aku, aku sedihhh! aku rindu nak kena marah! 

mamaaaaa! kakak rinduuuuu! :’(

tapi, bila aku jumpa dia, mesti aku tarik muka kalau kena marah! haha terukkk! :’) biasalah toh, budakbudak kan? hey, kawankawan, ingta tahu? appreciate parents korang, selagi diorang ada and selagi family korang kukuh maksudnya macam ada family lagi lah, tak ada yang broken, okay? 

sudahsudah! terus kepada ceramah kerjaya tadi, cikgu naufal ada tunujuk tiga jalan untuk smabung belajar,--

first;
SPM >>> STPM (ting. 6) >>> degree >>> master/phd (5/6 years)
second;
SPM >>> diploma >>> degree >>> master/phd (7/8 years) tak campur dengan kerja lagi
third;
SPM >>> matriks >>> degree >>> master/phd (7/8 years) 

between these, I choose to take the first way. :) bukan apa, masa dia lebih singkat compare others. bukan bermaksud malas, tapi, lebih banyak masa untuk berbakti kepada mama and ayah. haha harapharap menjadi kenyataan lah! 

mama, ayah, kakak sayang mama dengan ayah sangatsangat, TERIMA KASIH jaga kakak dari kecik sampai lah dah besar panjang, hope boleh balas segala jasa mama dengan ayah! :)) that’s my hope! :))

aminnnnnn! 

*pray for me! thanks! :) 

banyak lagi sebenarnya kalau nak diikutkan, tapi, aku rasa macam malas lah nak taip panjangpanjang, haha okayy kot takat nie je? 

okayy, byee! :)) 

eyh! before terlupa, aken sayang, haa, belajr rajinrajin eyh? bagi mak ayah kao bangga tao? :)) ingat! aku ada, aku selalu support kao, okayyy sayang? 
sayang kao masammmm! <3<3

some quotes, i think it's relate, haha if not, just ignore it! :))



No comments:

Post a Comment