pals

shout here :)


ShoutMix chat widget

Sunday, February 20, 2011

horror story.

tahun 2009, tahun nie aku memang ada exam besar, PMR exam, actually this time, i'm in form 3, and this year also, i had to stay far away from my parents. okay, that's enough with my introduction. let through to my experience in hostel :)

First

okay, kalao tak silap la, tarikh time toh, 1/4/09, tapi, not sure sangat la dengan tarikh toh, okay, forget about it, first day aku masuk hostel, be a hostel student, masa malam first aku tidur kat hostel toh, aku dah kena kacau tahu? wah, memang tak sangka. malam toh, lepas prep, aku naik la ke dorm dari bilik study, time toh, tak silap aku dah pukul 11 dah, waktu untuk tidur la, aq tido kat atas (katil dua tingkat, adat la hostel), aku naik la, time toh, semua lampu dalam dorm dah tutup, except, lampu kat kaki lima. malam toh memang aku tak boleh tido, maklum lah, first night at hostel. macammacam lah aku fikir, yelah, kan kisah hantu dengan hostel tak dapat dipisahkan, haa. aku tengok jam tangan aku, time toh dah pukul 12.30, aku rasa agak cuak la, tak tahu kenapa, tibatiba je aku rasa macam toh, haa, tapi, aku berlagak macam biasa la, abaikan apa yang aku rasa.

suddenly, aku ada benda lalu tahu, benda toh warna putih, 'dia' macam kain, haa, firstly, aku terkejut, tapi, aku abaikan lah, then, makin aku berlagak macam tak ada apaapa jadi, makin kerap "benda" toh lalu, adoi, memang aku tak tahu nak buat apa. aku diam je. haa, tahu tak 'benda' toh aku nampak kat mana? 'benda' toh aku nampak kat area atas bumbung (biasanya kat sekolah, area atas bumbung toh kan ada jaringjaring kan? ha, kat situ lah aku nampak) aku nak baca ayat pun, memang dah berterabur, nak gerak membermember aku pun, aku tak sampai hati, tengok dorang seronok tidur, malas nak kacau, then, aku biar je lah. after that, aku terus tertidur, tapi, bila aku tertidur. ha, memang tak dapat lupa lah, first day 'check in' in hostel, already disturbed by 'that things'. haiyaa. =='. then, esoknya, lepas balik dari sekolah, aku lepak kejap, dengan kakak angkat aku, (nama dia tak payah la aku inform) aku cerita lah kat dia, semua yang aku nampak. then, dia jusu cakap, ala, biasalah toh, kat hostel, standard la budak baru kena kacau. cara dia cakap, adoi, menakutkan. tapi, rupanya, dia pun budak baru jugak, baru masuk hostel, haa, ada something jadi, baru aku tahu yang dia toh budak baru kat hostel jugak. 

second

okay, benda nie jadi, tak silap, seminggu atau dua minggu lepas aku cerita kat kakak angkat aku, after that, time nak pergi prep, hostel tibatiba black out. memang terkejut. tapi, buat slumber je lah. haha time tengah black out toh, tibatiba, ada orang menjerit, (sudah, first time tengok orang kena histeria depan mata). membermember aku yang dah sememangnya stay kat hostel dari form 1 memang dah biasa lah, yang aku nie, muka pucat, haha (tapi still berlagak aku okay la) memang lama lah, histeria nie macam penyakit jangkitberjangkit pun ada, yelah, lepas, sorang, sorang pulak yang menjerit.adoi, memang lah, black out pulak, punyalah lama, sampai dah habis waktu prep pun, still tak menyala lampu kat hostel. lastlast, warden megarahkan kitorang semua tido kat surau, wah, memang padat lah time toh, tapi, disebabkan rasa takut, semua ikut je lah order dari warden.

masa kat surau toh, budak yang kena histeria tak stabil kejap dia okay, sekejap dye meracau, adoi, memang lah. macammacam cara nak bagi budak yang kena rasuk toh stabil, sampai dia kena balik ke rumah (keesokan harinyalah) kebanyakkan daripada kami baca ayat kursi, berzikir, ada jugak yang mengaji. serba sedikit, rasa lah tenang sikit. aku tak boleh nak buat semua toh, sebab, almaklumlah, perempuan, (tiatiap bulan diserang penyakit). entah pukul berapa, aku pun tak pasti, barulah electric current ada balik. keesokannya, kat sekolah, memnag cepat je cikgucikgu tahu. then, ada buat majlis bacaan yassin la, untuk 'memulihkan' balik keadaan. 

third
 story kali nie, adoi, memang aku rasa cuak lah. haha bukan apa, i'm facing with it with myself, and just only me.

masa toh, lebih kurang pukul 2 pagi, aku rasa nak pergi toilet, membermeber dorm aku ada cakap, kalau nak pergi toilet, gerak salah sorang daripada dorang, walaupun toilet tersangatlah dekat, tapi, kena jugak pergi dengan member (untuk keselamatan).

tapi, aku nie, jenis kesian kat dorang, yelah, tengahtengah pagi buta macam toh, kesian lah kat diorang, sedapsedap mimpi, kena kacau dengan aku. so, aku decide to go to toilet alone. firstly, aku kelaur dari dorm, memang tak ada apaapa. lepas habis mengerjakan kerja yang sepatutnya di toilet, aku pun keluar. tibatiba, time aku kat pintu toilet toh, aku terpandang something, benda toh berwarna putih, (macam orang pakai telekung), firstly, aku ingat kan budakbudak kat aspura sengaja nak mengacau, (bangunan dorm aku dengan bangunan aspura berdekatan, so dari dorm aku, memang boleh nampak lah apa budakbudak aspura buat), yelah, dah pukul dua tiga pagi kan, tapi, aku tepikir jugak, mana lah dorang dapat kain telekung? ke dorang gunakan cadar hostel? tapi, cadar hostel dah tukar warna, jadi warna maroon. entah lah, macammacam aku terfikir. so, untuk mengelakkan aku dipermainkan, aku pegi masuk toilet balik, to wash my face and to makesure that i'm not dreaming.

then, after basuh muka, aku keluar balik and stay kat pintu toilet toh, benda toh still ada. haa, time nie, aku memang cuak. aku pun apa lagi, jalan terus masuk dorm, sepanjang aku jalan ke dorm, tibatiba, benda toh mengilai, haa, meremang bulu roma aku. aku tengok balik kat tempat yang aku nampak benda toh, dah tak ada, just dengar ketawa dia yang riang ria toh. haa. 

sampai je kat dorm, aku terus naik atas katil kelubung dengan selimut, suara ketawa riang ria benda toh dah hilang, aku pun dalam takutakut berani, aku buka selimut, nak tengok lagi benda toh, suddenly, benda toh memnag tengah ada, tahu kat mana? kat tingkap dorm aku. aku pun terus kelubung selimut balik. bila aku buka selimut aku toh, tengoktengok dah pagi.

oleh sebab esok harinya hari sabtu, tak sekolah, and bukan jugak hari balik kampung, so, aku cerita lah kat membermember aku, dorang kata, benda toh memang rajin mebgacau sejak akhir hari toh, bukan apa, 'tempat tinggal' dorang dah kena kacau. toh yang dorang kacau budakbudak kat hostel toh. 

inilah satusatunya cerita yang tak dapat aku lupa, yelah, aku kena sendiri kot! haa, actually banyak lagi, tapi malas nak refresh, sebab yang selebihnya, aku just nampak, tak kena kacau macam malam toh.

THE END 

No comments:

Post a Comment