pals

shout here :)


ShoutMix chat widget

Sunday, April 3, 2011

kenangan dengan sahabat, tapi ...


jam menunjukkan pukul 10:53 am, okayy, pagipagi macam nie aku rasa macam nak membebel lah, haha, membebel+melalu pasal, haa, agakagak pasal apa? gedik lah kao pieqa haha okay, directly jelah eyh? I wnna talk about friendship.

aku tak tahu lah kenapa, tapi, tibatiba lah aku nak cakap pasal hal nie.
sahabat! mana engkau? dah lama aku cari tahu, selama nie aku jumpa kawan sahaja, haa, macam korangkorang yang kat luar, mesti best kan? ada sahabat? tahniah tahu? hargai sahabat anda okayy?

macam aku nie, haih, entahlah, haha, nasib ada blog, kalau apaapa, aku sembang jela dengan blog nie, haa merepek! blog bukan boleh dengar+cakap! ishhh! haha biarlah, janji aku rasa puas, yelah, bukan apa, at least aku dah memang tahu blog nie tak boleh bercakap atau mendengar, tapi, aku boleh tulis segala apa je yang aku nak, haa, kan? kan? so, tak adalah terasa sangat kalau tak ada siapa nak cakap dengan aku.

hmm, rindu kat sepupusepupu aku, and sahabat lama aku coppp! dulu lah, before dorang buang aku. huhu sahabat yang bernama, I think, better tak payah mention nama dorang, but, aku label sebagai FFaM.

to FFM, korang, korang kat mana? korang sihat? aku rindu sangatsangat kat korang? korang punya study macam mana? okay? dah lama kita tak lepak kan? eyh, F, kao sihat tak? kao jangan lupa makan ubat tahu? dah lama tak pegi rumah kao, lepaklepak dengan kao, hmm, Fa, ingat tak? dulu kao ada kata, kita sahabat sampai mati? ingta tak? memang aku terharu lah, tapi, lastly, kenapa jadi macam nie? kenapa buat aku macam nie? aku rasa tindakan akku tak salah, aku risau sangat dengan korang, aku rasa aku perlu buat tindakan toh, kenapa korang terus buang aku?
haa, bila aku tengok kawankawan aku kat sini, dorang semua ada kenangan masa kecikkecik dengan sahabt dorang, aku rindu tahu? to F, kita kenal dari kecik kan? satu tadika, satu sekolah, satu cerita, haha, macammacam lah, family kao dah macam family aku, and family aku dah macam family kao, wah, macam adikberadik kan? hmm, aku tahu, sekarang kao mesti tengah teringatkan abang kao kan? sabar lah eyh? yang hidup tetap akan pergi. okayy? 

tenga dok bercerita pasal kita, terongat dulu, haha masa aku kata aku nak pindah, haa, Fa, kao ingta tak? kao ada nyanyi satu lagu, sampai aku menangis, ingat tak? haha lagu toh memang tersangtsangat menusuk tahu? ecehh! asyik nak menang je ayat kao! haha bila aku sorangsorang, and walaupun aku dengan kawankawan aku yang lain, aku teringat kat korang, dalam hati, mesti aku cakapcakap sendiri, and tertanyatanya sendiri, sama ada korang sihat atau tak, and semuasemua lah! haa, F, Fa, and M, aku dah tak kuat macam dulu lah, dulu cukup susah kan aku nak nangis? susah kan nak tengok aku sedihsedih? huhu but now, aku susah sangat nak kawal, kalau dulu, aku yang selalu happykan korang kan? konon lah aku nie kuat semangat sampai sikit pun aku tak pernah nak tunjuk aku sedih, kan? kan? kalau korang ada problem, aku lah yang selalu tolong settlekan, kan? dulu aku lah kononnya hati kering kan? sekarang aku dah lain, aku nak jadi macam dulu, walaupun aku jauh dengan family aku, tapi, korang ada, korang boleh happykan aku, korang ada dengan aku, untuk dengar aku, yang banyak mulut nie. hmm, kenapa buat aku macam nie? sumpah! aku rindu sangat kat korang! :’( 

Fa, dulu, kao cukup suka sakat aku dengan lagu nie, lastlast, kita nangis ramairamai, haha rindu lah time toh weyh! :’) boleh tak nak undurkan masa? 

 kau sahabatku kau teman sejati; HIJJAZ
 
** aku selalu ingat korang tahu? andai kata kita dah tak berkesempatan nak jumpa lagi, aku nak korang tahu, aku sayang+rindu ++ kat korang tahu? thanks sebab wujud dalam hidup aku dulu, and bagi aku korang tetap wujud dalam hidup aku. :’) sampai bilabila. :’) 

** to friends, appreciate your friendship okayy? seriously I said, that’s very hard to live without SAHABAT. :’)
okay, kening korang mesti terangkatangkat time baca entry nie, apa kejadah la budak nie, kawan dengan sahabt sama je lah! haih! =,= okayy, mungkin bagi korang sama, tapi bagi aku >>>

sahabat; sentiasa bersama tak kira susah atau senang, gembira atau sedih, suka atau duka, alahh, pendek kata semuanya samasama, tapi,

kawan; ada time senang, tak ada time susah, ada time gembira, tak ada time sedih, ada time suka, tak ada time duka, haa, pendek kata, bila seronok terjengul lah mukanya, bila tak seronok, maka tenggelamlah mukanya. haha boleh pulak macam toh! :D

that is my opinion lah, but, tak tahulah korang kan? :) okayy, enough, nanti aku melalu entah apaapa lagi. haha :’)

Saturday, April 2, 2011

recover soon, we'll pray for you! :)


ee, rasa macam, adoi, entahlah. apaapa pun, janji aku dah sampai ipoh. fuhh! penat. malas nak pikir apa yang jadi dari aku bangun tido until aku sampai ipoh. haa, sakit hati je! 

tapi, tapi and tapikan, aku nie, jenis suka memikir, so, nak tak nak, mesti terpikir. sumpah! sakit hati nak mati tadi tahu! haih! =,= 

ha, okay lah, meyh baca pasal pak cik saudara aku nak? kesian dia tahu? haa, tapi, Alhamdulillah, semalam beliau dah sedar. his lungs get infections, kesian, kesian sangatsangat. kami sekeluarga risau akan beliau. ewahh! ayat kao! haha semalam masa tunggu giliran nak melawat pak yang, dia masuk wad icu, so, kalau nak tengok and masuk dalam wad, ada limit. kami sekeluarga je lah yang ramai dalam ruang menunggu toh. haha best, kebetulan pulak, semalam 1/4, birthday Danish, anak pak yang yang paling kecik! haa, so, celebrate lah sekali, pak yang mesti sedih tak dapat sambut birthday Danish kan? tapi, tak pe, kami sekeluarga kan ada? ha, mak nyah siap beli cake tahu? haha :)) and kebetulan lagi, 31/3 birthday mira, haa, memang sampai terlupa lah nak wish kat mira, teruk betul aku nie, haih!  haha apaapa pun memang terbaik lah, macam hospital toh dah macam kami yang punya dah! haha :D

by the way, here I wanna wish to both of you, 

happy belated birthday! may god bless on both of you, and hopefully always success in your life, love you so much lah! :) sorry, I’m late to wish!  

ikut cerita sepupu aku tentutentulah anak pakcik saudara aku nie kan? haa, time toh dia balik sekolah, then, tibatiba dia tengok pakcik saudara (pak yang) aku nie dah kena semput, sepupu (syasya) aku ingat biasa je lah, sebab almaklumlah, pak yang memang ada sakit semput. memang kat rumah dia, ada sebuah kotak yang mengandungi oxygen, kalau kena serang memang dia pakai lah benda toh. haa, kesian kan? akibat merokok.

okay, continue, tibatiba, pak yang suruh syasya and mak yang (his wife) hantar dia pergi hospital, then, sampai je hospital, doctor kata kena infection, makanan yang beliau makan time lunch naik  sampai ke dada. and that’s why, pak yang was attacked by asthma. pity right? hopefully he will recover soon. 

to readers, jum, jum, kita doa ramairamai eyh? hope he will recover quickly and he may continue his normally life. amin! amin! amin kan tahu? 

terima kasih! :))

Thursday, March 31, 2011

like you lah :))

adeyh, hmm, entah lah. aku tak tahu apa yang aku rasa, berserabut tahu?! okayy, nie apa yang aku rasa lah, aku rasa macam tak sedap hati, banyak benda yang aku fikir, when the big war will come to me nearly and soon, I feel like I wanna … word nie macam sensitive lah! hmm, nanti akenn saya yang comel marah! :( hee 

okayy, next, aku rasa macam tak tersusun lah, alaa, pokoknya, aku rasa and fikir macammacam, haa. eyh, eyh! lantak je lah! pedulik je apa yang aku rasa, kan? kan? haa, keep smile shafiqah! :) nampak tak aku senyum ikhlas? haha 

haa, tadi, tadi and tadi kan, masa nak menunggu kawan aku balik, but, she going home first lah, with ika, huhu it’s okayy, ingatkan boleh lah aku hantarkan, tup, tuppp! okay, biarlah, tak kisah. :) I’m having my lunch with akenn, :) nak tahu di mana? haa, di restoran naina, terkenal tao kat meru nie! haha boooooooo! hey! tolong sambung, jgn merepek okay? haha kami tengok satu program kat tv lah, pasal penguin! comelll ya rabbi lah penguinpenguin toh! haa raasa macam nak amek je dalam tv toh! hahah boleh tak kalau nak bela binatang nie? 

alahai, asal lah binatang nie goda aku dengan kecomelan diorang? haha boleh pulak aku nie, :D TAK WARAS lah kao! haha
here I’m present to you a fact about penguins! :)









   -  -Penguins are birds.
*      -The name is derived from Welsh terms ‘pen’, meaning head and ‘gwyn’, meaning white.
*      -Penguin is an unofficial symbol of the United States Libertarian Party.
*      -They mate for life.
*      -Linux mascot tux is also a penguin.
*      -They are ancient species that appeared 40 million years ago in the Eocene.
*      -Penguins don't fly, they swim.
*      -Penguins lay eggs.
*      -Penguin chicks have fluffy feathers.
*      -A group of penguins is called colonies or rookery.
*      -They usually move in huge groups.
*      -Penguins use their wings for swimming.
*      -Penguins live in the Southern Hemisphere.
*      -Some penguins live in Antarctica, Coast of South America, South Africa, Galapagos, Southern Australia and New Zealand.
*     - Penguins hunt for fish, squid or shrimp like krill in the oceans to fill their stomach.
*      -Most penguins can swim about 15 miles per hour.
*      -Penguins have insulating layers of air, skin, and blubber.
*      -Penguins have tightly packed feathers that help them to keep warm.
*      -Penguins open their feather to feel the cold.
*      -There are at least 18 different species of penguins.
*      -There may be as many as 100 million penguins in the world.
*      -Penguins can be endangered by oil spills, water pollution, and the over harvesting

comel kan penguinpenguin nie, wah! gerammm! haha :DD kalau diberi peluang, aku nak try bela lah binatang nie, comellnya lah kao nie penguin! :) 

tapi, tapi dan tapikan, haa, aken, awak tetap manusia yang paling comel untuk saya tahu! haa dengan ikhlas saya cakap tahu! sayang awak! :))

Wednesday, March 30, 2011

cuba banggakan :)

haa, nie nak cerita nie, tadi kan, haa, sekolah aku ada melancarkan satu program yang melibatkan masa depan, khas untuk batch form 5 this year, ayat tak nak kalah ouh aku nie, haha okay, okay, ignore it okayy? I would like to tell you about the content of this lecture. ceramah kerjaya nie disampaikan oleh encik naufal but dia lebih suka if student call him cikgu naufal. ceramah nie start dari pukul 9 kot, kalau tak silap la. 

bagi aku, ceramah nie superb! haha nak tahu kenapa? ceramah nie memang cukup, cukup dan cukup memberi aku semangat! haha it’s sound funny rite? biarlah! haha aku rasa macam nak belajar terus je, tak nak keluarkeluar rumah dah, tapi, tapi dan tapi kan, aku rasa macam malas  haha bukan apa, standard lah toh, selagi tak kena, takkan menyesal lah! haa macam mana lah aku nak ubah nie? somebody! help me! i wanna change! attitude kita melambangkan result and kerjaya kita. 

ceramah nie starting dengan slide show from his lecture yang lepas, campurcampur bahasa aku nie, tak kesah kan? haa :)) memang tersangat menarik lah! haa, beliau ada tunjuk satu video yang berkaitan dengan ceramah dia tadi, aku tengok dia, menangis nangis dia, kesian, aku ingat budak dalam video toh kata “saya nak banggakan mak ayah saya, saya anak sulung, saya ada adikadik, saya nak banggakan adikadik saya, saya boleh!” aku rasa macam, hmm, entahlah, tapi, aku terfikir, kenapa aku tak boleh jadi macam dia? Kenapa? aku teringin nak banggakan mama and ayah aku jugak, macam aku banggkan mama and ayah sebelum nie, hmm, boleh ke eyh? soalan kepada diri sendiri =,=
cikgu naufal bagitahu, budak yang bersemangat nak banggakan mak ayah dia toh, dah pun berjaya, dia dapat 11A, hebatkan? hmm, nak jugak macam toh. lagilagi, ada slot yang cukupcukup menyayat hati. haa, nak tahu? okayy, semestinya lah berkaitan dengan parents, sedih sangat! :’(

okay, cikgu naufal ada tanya kat kitorang semua tadi, apa yang parents kita rasa kalau kita dapat result yang bagus? and what if vice? memang, memang and memang cukup buat aku sedih! betul kata beliau, dari kecik kita menyusahkan perants kita, sampai bila lagi kita nak menyusahkan diorang? sumpah! cukup buat aku menangis! huhu :’(  tak nak ke kita banggakan diorang? dah lah dia susah untuk kita, then, kita pulak, tak buat apaapa untuk buat diorang puas dengan apa yang diorang usahakan untuk kita, and kita pulak selalu, selalu dan selalu menyakitkan hati diorang. tak terfikir ke kita tentang kesusahan diorang, ada yang sanggup tak tidur, semata nak elakkan nyamuk gigit kita waktu kita kecik dulu? terfikirfikir aku! 


memang beruntung untuk korang, yang ada parents sambut kat rumah, kalaupun parents korang tak sambut, at least, masa parents korang aka nada jugak untuk korang? hmm, macam aku? huhu ya allah! sumpah aku rindu! :’( 

hey! korangkorang! jangan rasa sedih tahu? kalau parents korang tak sambut korang kat rumah, haa, sebab ada orang yang langsung tak ada parents, yang memang sorangsorang. haa ingat! bersyukur tahu? :’) tak semua orang bertuah macam korang.
haa, nak tahu tak? apa yang paling aku rindu? haha korang mesti pelik, kalau tak pelik, sudah! haha aku rindu sangatsangat bila diorang marah aku, okayy, tipulah kalau aku kata, aku tak sakit hati bila kena marah, but, bila kena marah toh lah kita boleh tengok, betapa kuat kasih sayang parents kita kat kita, haa, tapi, budakbudak sekarang, hmm, entahlah, bila kena marah, mesti nak buat keja bodoh, huhu macam aku dulu lah, masa kena face masalah sebenar! haha :’) dulu, sampai gaduhgaduh aku dengan mama, sebab dia tegur aku, tapi, bila dia tak tegur aku, bila dia tak ada kat sisi aku, aku sedihhh! aku rindu nak kena marah! 

mamaaaaa! kakak rinduuuuu! :’(

tapi, bila aku jumpa dia, mesti aku tarik muka kalau kena marah! haha terukkk! :’) biasalah toh, budakbudak kan? hey, kawankawan, ingta tahu? appreciate parents korang, selagi diorang ada and selagi family korang kukuh maksudnya macam ada family lagi lah, tak ada yang broken, okay? 

sudahsudah! terus kepada ceramah kerjaya tadi, cikgu naufal ada tunujuk tiga jalan untuk smabung belajar,--

first;
SPM >>> STPM (ting. 6) >>> degree >>> master/phd (5/6 years)
second;
SPM >>> diploma >>> degree >>> master/phd (7/8 years) tak campur dengan kerja lagi
third;
SPM >>> matriks >>> degree >>> master/phd (7/8 years) 

between these, I choose to take the first way. :) bukan apa, masa dia lebih singkat compare others. bukan bermaksud malas, tapi, lebih banyak masa untuk berbakti kepada mama and ayah. haha harapharap menjadi kenyataan lah! 

mama, ayah, kakak sayang mama dengan ayah sangatsangat, TERIMA KASIH jaga kakak dari kecik sampai lah dah besar panjang, hope boleh balas segala jasa mama dengan ayah! :)) that’s my hope! :))

aminnnnnn! 

*pray for me! thanks! :) 

banyak lagi sebenarnya kalau nak diikutkan, tapi, aku rasa macam malas lah nak taip panjangpanjang, haha okayy kot takat nie je? 

okayy, byee! :)) 

eyh! before terlupa, aken sayang, haa, belajr rajinrajin eyh? bagi mak ayah kao bangga tao? :)) ingat! aku ada, aku selalu support kao, okayyy sayang? 
sayang kao masammmm! <3<3

some quotes, i think it's relate, haha if not, just ignore it! :))